Педагогічна рада “Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов”

Відповідно до річного плану роботи школи на 2016-2017 н.р. була проведена педагогічна рада з теми «Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов».

Кожен вчитель хоче, щоб його учні з інтересом та бажанням займалися в школі. В цьому зацікавлені також батьки учнів. У зв’язку з поширенням проблеми мотивації учнів до навчання в педагогіці з’явилося поняття мотиваційного вакууму. Мотиваційний вакуум є своєрідною мотиваційною кризою, яка викликана зміною соціальної ситуації розвитку та зміною змісту внутрішньої позиції учня, й виражається в невизначеному, хитливому відношенні до навчання.

Через те, що колишні уявлення учнів їх уже не влаштовують, а нові ще не стали свідомими, не оформилися, вони схильні виявляти опір, що інтерпретується багатьма вчителями як відмова від участі в навчальному процесі. Відповідно, психологи і педагоги постійно докладають зусиль щоб попередити й усунути це явище. Однак, практика показує, що проблеми незацікавленості учнів у навчанні і втрати смислу власної навчальної діяльності залишаються актуальними на всьому протязі процесу навчання як у середніх навчальних закладах, так і у вузах. Той факт, що, незважаючи на впровадження різноманітних технологій у навчальний процес, дана проблема залишається як і раніше актуальною, наштовхує нас на думку про існування певного фактору, який дуже важко усунути, і який обумовлює дію мотиваційного вакууму.

Саме такі питання розглядались на педагогічній раді. Ключові терміни були зашифровані у вигляді ребусів, а основні причини спаду шкільної мотивації та способи її подолання опрацьовувались у групах. Кожна група вивчала певний віковий період і окреслювала основні аспекти характерні для певного віку дитини.

Підсумком такої роботи стало чітке розуміння певних груп мотивів та способи подолання низької шкільної мотивації окремих учнів певних вікових груп.

Погляд дітей на дане питання було висвітлено у результатах опрацьованої анкети «Урок очима учнів». Наші школярі люблять рідну школу, дають раціональні поради та кажуть «Спасибі» всім вчителям, тому що кожен з них дав їм знання.

Підсумком педагогічної ради стали слова Вадима Шефнера про силу слів:
«Словом можна убити,
Словом можна спасти,
Словом можна полки за собою повести…»

Педагогічна рада