Педагогічний консиліум “Адаптація учнів 5-х класів до навчання в середній ланці”

Сьогодні, 25 жовтня, у школі відбувся важливий методичний захід – консиліум щодо адаптації учнів до навчання у 5-х класах. Питання, що розглядалися – успішність учнів з різних предметів, наступність у навчанні, формування єдиних вимог до учнів, обсяг домашніх завдань, особливості роботи з обдарованими дітьми та дітьми, що відстають у навчанні.  Кожний присутній мав змогу висловити свою думку. До слова запрошувалися класні керівники, учителі початкових класів, які навчали дітей у 1-4-х класах, учителі-предметники. З аналізом психологічного клімату в класах та підсумками класно-узагальнюючого контролю виступила психолог школи Овчиннікова Зоя Олександрівна.

За результатами обговорення, можна впевнено сказати, що більшість п’ятикласників подолали “бар’єр” страху перед навчанням в 5-му класі та успішно пройшли адаптацію. Це підтверджується навчальними досягненнями, що  відповідають, а в окремих випадках і перевищують рівень досягнень у початковій школі, а також, високим рівнем комунікації з класом, вчителями, активності на уроках та в позакласній роботі.  Водночас, окремі учні поки що не проявляють достатній рівень активності, нерідко порушують дисципліну та несистематично виконують домашні завдання.

Колективом педагогів було винесено такі пропозиції та рекомендації:

1. Вважати етап адаптації учнів 5-х класів до навчання у середній ланці завершеним.

2. Посилити контроль за учнями, які не встигають у навчанні, надавати постійну посильну допомогу їм та їх батькам.

3. Класним керівникам 5-х класів:

3.1. Продовжити інформування батьків про досягнення учнів у навчанні.

3.2. Звернути увагу батьків на рівнозначність навчальних предметів та вимоги до  дисциплін, досягнення з яких раніше не оцінювалися (образотворче мистецтво, музичне мистецтво, інформатика, трудове навчання, основи здоров’я, фізична культура)

3.2. Наголошувати батькам та учням про необхідність виконання домашніх робіт.

3.3. Зосереджувати увагу на фізіологічні особливості та стан здоров’я дітей для дотримання правил розміщення дітей за партами.

4. Учителям-предметникам:

4.1. Здійснювати індивідуальний підхід до навчання учнів 5-х класів.

4.2. Урізноманітнити прийоми та методи навчання на уроці.

4.3. Проводити “фізкультхвилинки” на кожному уроці.

4.4. Дотримуватися обсягу домашніх робіт.

4.5. Контролювати виконання домашніх завдань.

5. Батькам учнів 5-х класів:

5.1. Посилити зв’язок зі школою, класним керівником, учителями-предметниками.

5.2. Реагувати на повідомлення у щоденнику.

5.3. Відвідувати усі класні збори.

Педагогічний консиліум