Семінар-практикум учителів української мови та літератури

 Щоб любити – треба знати, а щоб
проникнути в таку тонку й неосяжну,
величну й багатогранну річ,
як мова, треба її любити.

Василь Сухомлинський

25 лютого 2016 року на базі Бучанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 відбувся міський семінар-практикум учителів української мови та літератури з теми «Впровадження інноваційних технологій у процесі викладання української мови та літератури».

У роботі семінару взяла участь методист за галузями знань державного компоненту міського методичного кабінету Резніченко Рита Сергіївна, учителі української мови та літератури загальноосвітніх навчальних закладів міста.

Хоча основна частина семінару традиційно складалася з теоретичного та практичного блоків, але вступом до нього стало привітання з Міжнародним днем рідної мови, який відзначався 21 лютого. Учні Кот Наталії Михайлівни (6-А, В та 7-В класи) із захопленням декламували вірші та виконували пісні про красу і велич української мови, про її значимість серед інших мов світу.

У теоретичній частині голова методичної комісії учителів суспільно-гуманітарних дисциплін Бучанської загальноосвітньої школи №4 Писько Інга Володимирівна розповіла про особливості впровадження інноваційних технологій  на  уроках української мови та літератури та поділилася досвідом організації роботи на уроках, який дозволяє уникати можливих проблем з впровадження інноваційних технологій.

Методист міського методичного кабінету Резніченко Рита Сергіївна поділилася з присутніми новими ідеями інтерактивних вправ сучасних українських та іноземних практиків та інструкціями по використанню їх у власній діяльності.

Рудницька Олена Анатоліївна, учитель української мови та літератури, провела з учасниками семінару заняття з елементами тренінгу «Використання інтерактивних форм роботи при підготовці учнів до написання твору-роздуму в форматі ЗНО». Учителі під час заняття виступали в ролі учнів, розібрали схему твору на складові так, що його написання стало простим завданням. Найбільше присутнім сподобалося те, що опрацьовували вони матеріал на прикладі вічної теми кохання: «Чи можна когось або щось любити до безтями?».

Та й надалі практична частина семінару була наскрізь поєднана любов’ю – до поезії, до матері, до Батьківщини.

 Учитель української мови та літератури Кузьменко Лілія Василівна показала разом із учнями 7–Б класу фрагмент уроку з української літератури «В.Симоненко –  «лицар на білому коні» в українській літературі» . Учитель вміло активізувала навчальну, пізнавальну діяльність учнів і керувала нею; налаштовувала учнів на досягнення результату. Урок містив елементи театралізації, супроводжувався мультимедійним супроводом, а учні показали високий рівень володіння матеріалом.

Воронюк Лілія Романівна провела цікавий урок  літератури з учнями
5–В класу. Тема «Тарас Шевченко. Поезія «Садок вишневий коло хати»». Учитель вміло поєднала інформаційні  та пошукові методи з технічними засобами навчання. Учні декламували твір Т. Г. Шевченка різними мовами: українською, російською, англійською, німецькою. Учні переглянули мультфільм за сценарієм та піснею на слова Т.Г.Шевченка, порівнювали поезію з картиною поета. Чудовим висновком такого уроку було засвідчення того факту, що наша мова є наймилозвучнішою, художньо могутньою та найріднішою нашому серцю.

Справжнім подарунком до наближення весни стала ода коханню у виконанні учнів 11-А класу, які разом із учителем української мови та літератури Топчій Антоніною Віталіївною. підготували зворушливу літературно-музичну композицію за інтимною лірикою Ліни Костенко. Учні розповідали цікаві факти із життя відомої української поетеси, читали її ліричні твори. На завершення і композиції, і практичної частини семінару Василишина Даша виконала пісню «Вечірнє сонце» на слова Ліни Костенко.

Підбиваючи підсумки семінару-практикуму, учасники відзначили необхідність використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури, адже такі уроки виробляють у школярів вміння приймати спільні рішення, вчать правильно спілкуватися, доповідати, якісно змінюється рівень сприйняття учнями предмету.

Кожний учасник отримав методичні рекомендації щодо використання інтерактивних методів та форм навчання на уроках української мови та літератури, пам’ятки з описом сучасних технологій навчання та щодо написання твору-роздуму.

Усі учасники семінару обмінялися думками, висловили захоплення від побаченого на уроках, побажали дітям наполегливості в оволодінні знаннями, а вчителям – натхнення, здоров’я  і невичерпної творчої думки.

[Galleries 125 not found]