Інноваційна діяльність в початковій школі

У школі здійснюється інноваційна діяльність у початкових класах за науково-педагогічними проектами «Росток», «Інтелект України» та моделлю навчання «1 учень – 1 комп`ютер».

Основну увагу педагоги, які працюють за проектами, приділяють подоланню консерватизму в підходах до навчально-виховної діяльності та процесу мислення в учасників процесу навчання і виховання. Професіоналізм педагога і входження його в інноваційний режим роботи неможливі без творчого самовизначення, в якому провідну роль відіграє налаштованість на самоосвіту, самовдосконалення, саморозвиток.

Навчально-виховний процес за проектом «Росток» організовується через різноманітну творчу діяльність учнів у межах кожного навчального предмета, інтегруючи їх у цілісну систему, а в ній – напрями розвивальної роботи: учні отримують необхідні знання через різноманітні способи активізації сприймання об`єктів і явищ навколишнього світу; спостереження, досліди, самостійний пошук інформації у доступній для них літературі та засобах Інтернету.

Інноваційна діяльність за моделлю навчання «1 учень – 1 комп`ютер» здійснюється у школі четвертий рік. Метою моделі навчання «1 учень – 1 комп`ютер» є формування та змістового наповнення сучасного електронно-інформаційного навчального середовища. Кожен учень цих класів має власний портативний нетбук і користується ним на уроках протягом зазначеного часу.

У 2013/2014 навчальному році у школі розпочато інноваційну діяльність за проектом «Інтелект України». Завданням проекту є виявлення дітей з ознаками обдарованості і створення для їх навчання спеціальної системи освіти.

В ході інноваційної діяльності за даним проектом реалізується ідея особистісно-орієнтованого навчання. Спеціальні посібники побудовані таким чином, що учні виконують повний цикл пізнавальних дій: сприймають матеріал, осмислюють, запам`ятовують, вправляються у застосуванні знань на практиці. Конкретні способи запам`ятовування підкріплені використанням наочних посібників, застосуванням алгоритмів, пам`яток, опорних схем, таблиць. Вправи поділені на пробні, тренувальні, творчі.

Важливим моментом є формування емоційно-позитивного стану дитини в процесі навчання. Це відбувається через незвичну добірку видів завдань: виконання пісень під караоке, читання казок способом стеження за диктором, робота з уривками мультфільмів.

Науково-педагогічні принципи, на основі яких здійснюється інноваційна діяльність в початкових класах школи, узгоджується із загальними педагогічними принципами та віддзеркалюють рівень розвитку та напрями становлення сучасної освіти України.