Робота з дітьми з ООП

Мета роботи соціально-психологічної служби нашого НВК –

соціальна адаптація та інклюзія дітей з особливими освітніми потребами шляхом інклюзивного навчання в умовах загальноосвітньої школи.

 До цільової групи, над якою тут працюють, належать діти з порушенням

опорно-рухового апарату, діти з легкою затримкою психічного розвитку (без інтелектуальної недостатності), діти з хронічними захворюваннями та діти з синдромом Дауна

Цим дітям  надається ряд послуг:

освітні – спрямовані на здобуття освіти відповідного рівня на основі державних стандартів з урахуванням розвитку кожної дитини;

психологічні – система кваліфікованих заходів, спрямованих на відновлення, корекцію психологічних функцій і якостей дітей з особливими потребами, створення сприятливих умов для розвитку особистості;

соціально – педагогічні – виявлення потреб, складання індивідуалізованих планів і рекомендацій щодо шляхів задоволення потреб, сприяння розвитку соціальних навичок і компетенцій дітей цільової групи, їх різнобічних інтересів;

реабілітаційні – заходи, спрямовані на відновлення оптимального фізичного, інтелектуального, психічного і соціального рівнів життєдіяльності дітей з особливими потребами з метою сприяння їх інтеграції в суспільство.

У межах виконання проекту “Повір у себе” у школі сформовано мультидисциплінарну команду, до складу якої входять:

  • асистенти учителя,
  • соціальний педагог,
  • практичний психолог,
  • медичний працівник.

Завдяки роботі Центру інклюзивної освіти  діти

отримали доступ до якісної освіти, можливість задоволення особливих освітніх потреб, а також спілкування з однолітками. Батьки таких дітей, у свою чергу, можуть без перешкод реалізовувати свої запити, працевлаштовуватися, що позитивно впливає на підвищення їх самооцінки та емоційного стану в сім’ї.

Отож, маючи за плечима чималий досвід щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, можливо поділитися наступними висновками:

Інклюзивна освіта це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та  поза його межами.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

 Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що:

  • Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.
  • ◦ Навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.
  • ◦ Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами.
  • ◦ Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.

Інклюзивний підхід – створення таких умов, за яких усі учасники навчально-виховного процесу мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх школах.

Переваги інклюзивної освіти:

для дітей з особливими освітніми потребами:

  • ◦ Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
  • ◦ Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
  • ◦ Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • ◦ Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
  • ◦ У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
  • для інших дітей:
  • ◦ Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
  • ◦ Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
  • ◦ Діти вчаться співробітництву.
  • ◦ Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
  • для педагогів та фахівців:
  • ◦ Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • ◦ Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • ◦ Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

У новому навчальному році відкриваємо Ресурсну кімнату.

У процесі роботи з учнями  шкільного віку, які мають особливі освітні потреби, першим кроком у навчальному закладі є створення комфортного простору для соціалізації та адаптації до навчального процесу. Виходячи із зони комфорту, яку діти мають в рідних стінах домівки, і потрапляючи в нову психотравматуючу ситуацію, де відсутні близькі люди, вони отримують психотравму, пов’язану з освоєнням нового простору і нових рамок.

Для зменшення психоемоційної напруги і для легшої адаптації  в нашому закладі створили комфортні умови для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Основною функцією ресурсної кімнати є збереження психоемоційного стану учнів з різними нозологіями та школярами без особливих освітніх потреб і створення у такій групі позитивного мікроклімату.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>